صفحه اصلی » اخبار و مقالات » انواع روغن موتور

حلال شستشو ریل آسانسور

حلال شستشو ریل آسانسور با بهترین کیفیت  را از شیم اویل بخواهید همانطور که می دانید در صورتی که کابین و کادر وزنه از کفشک های لغزشی استفاده نمایند آنگاه ریل های راهنما نیازمند این هستند که به طور مرتب روغن کاری شوند. مناسب ترین روغنی که برای این کار پیشنهاد می شود روغن 40 بهران می باشد که از غلظت خوبی برخوردار است.

همچنین برای روغن دان کابین و کادر وزنه روغن 10 پیشنهاد می شود زیرا غلظتش کمتر بوده و به همین دلیل روغن آسانتر بر روی ریل انتقال می یابد. دوستان سرویسکار توجه داشته باشند که هیچگاه از روغن سوخته و یا گریس جهت روغن کاری ریل آسانسور استفاده نکنند زیرا تجربه نشان داده پس از مدتی کوتاهی ریل ها باید شستشو شوند که وقت زیادی خواهد گرفت.

انواع روغن آسانسور

روغن های مورد استفاده در آسانسور به دو دسته تقسیم می شوند:

روغن های معدنی: ( مینرال ،  mineral) 

روغن های مصنوعی : (سنتتیک ، synthetic)

کیفیت و عمر روغن های سنتتیک بسیار بیشتر از روغن های مینرال در آسانسور می باشد

دقت کنید که روغن های سنتتیک و مینرال نباید به هیچ وجه با هم مخلوط شوند

روغن سیم بکسل تا زمانی که سیم بکسل مورد استفاده قرار نگیرد و به درستی انبار گردد از سیم بکسل محافظت میکند اما پس از به کارگیری آن ، میبایست سیم بکسل روغن کاری گردد 

روغن مناسب روغنی است که : اسیدی و قلیایی نباشد ، چسبندگی آن طوری باشد که روی سیم بکسل بماند ، به فضای داخل مفتولها و استرندها نفوذ کند ، خیلی زود اکسید و بخار نشود ، با آب شستشو نشود و در از سیم بکسل در برابر زنگ زدگی محافظت کند.

تمامی تولید کنندگان مشهور سیم بکسل ، فقط از روغنهای تولیدی خودشان برای محصولاتشان استفاده می کنند و به شدت نسبت به روغن کاری درست سیم بکسل حساس هستند

در حالیکه در ایران این موضوع ، بسیار مورد غفلت قرار گرفته است و مصرف کنندگان توجهی به این موضوع ندارند در صورتیکه رعایت این نکته میتواند هزینه های مصرف کنندگان را کاهش دهد بطوریکه کارایی سیم بکسل را ، 2 الی 3 برابر افزایش میدهد .

قبل از روغن کاری ، می بایست سطح سیم بکسل تمیز گردد که با یک پارچه و یا برس را آغشته به حلال این کار را کرده و سطح آن را پاک مینمایید و سپس بلافاصله سیم بکسل را روغن کاری مینمایید .

از آنجاییکه همواره زمان کافی برای پاک کردن سطح سیم بکسل به روش بالا در صنایع بزرگ وجود ندارد ، برای متراژهای زیاد از هوای فشرده و بخار آب استفاده میشود .

بهتر است روغن کاری در محلی صورت گیرد که رشته ها کمی از هم باز می شوند مانند هنگامی که سیم بکسل از روی چرخ قرقره عبور می کند یا روی قرقره پیچیده می شود. در این صورت روغن بهتر جذب می شود.

 

دلایل روغن کاری سیم بکسل آسانسور

چرا سیم بکسل را باید روان‌کاری(روغن کاری) کرد؟

به علل مختلفی سیم بکسل‌های صنعتی نیاز به روان‌کاری(روغن کاری) دارند. این روان‌کاری(روغن کاری) توسط نوعی از روان‌کارها به صورت دستی توسط دستگاه روانکار انجام می‌شود.

اما دو سوال اساسی وجود دارد. عمل روان‌ کاری(روغن کاری) به چه صورتی انجام می‌شود؟ چه میزان مواد روان‌کاری(روغن کاری) برای هر سیم بکسل نیاز است؟

اولین دلیل روان کاری(روغن کاری) کاهش اصطکاک مالشی سیم‌ها به هنگام حرکت نسبی آن‌ها در کنار یکدیگر است. این سیم‌ها در اطراف هسته‌ی سیم بکسل پیچیده شده‌اند.

هنگامی که سیم بکسل به دور قرقره پیچیده می‌شود کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و رشته های آن می‌توانند به راحتی جابجا شوند.

حرکت این رشته ها موجب اصطکاک می‌شود و می‌تواند فلز را از بین ببرد. با کاهش اصطکاک، می‌توان حرارت تولید شده و میزان سایش را به حداقل رساند که نتیجه‌ی آن افزایش طول عمر سیم بکسل است.

با مراجعه به محصولات شیم اویل از قیمت روغن ریل آسانسور مطلع خواهید شد یا میتوانید با شماره 02144987939 تماس حاصل فرمایید. روغن ریل آسانسور مناسب را با شیم اویل تجربه نمایید.

سایر مقالات وب سایت shimoil :

 

 

منتشر شده در تاریخ : 18 آذر 1399