صفحه اصلی » اخبار و مقالات » انواع روغن موتور

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور

به منظور حفاظت از سیم بکسل در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک و زنگ زدگی و کاهش نیروی اصطکاک بین مفتول ها و رشته ها در حین پروسه تولید ، روغنکاری شده و همچنین مغزی طناب فولادی بعلت اهمیت نقش آن از روغن اشباع می شود . نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوع روغنکاری بنابر جنس مفتول، کاربرد سیم بکسل  و شرائط اقلیمی  محل مورد استفاده  سیم بکسل متفاوت خواهد بود و همچنین جهت کارآیی بهتر در مدت طول عمر مفید سیم بکسل نیز، روغنکاری آن باید در فواصل زمانی منظم ادامه یافته تا با جایگزینی روغن از دست داده در اثر استفاده و مرور زمان ،بیشترین حفاظت در برابر زنگ زدگی و سایش و خوردگی درونی بعمل آید.

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور در مواجه با روغنکاری سیم بکسل فولادی بهتر است در محلی صورت گیرد که رشته ها کمی از هم باز می شوند مثل هنگامی که سیم از روی قرقره عبور می کند یا روی قرقره پیچیده می شود. در این صورت روغن بهتر جذب سیم می شود.

روغنی که برای روغنکاری سیم بکسل فولادی مورد استفاده قرار می گیرد باید براحتی در طناب نفوذ کند، قسمتهای داخلی و سطح خارجی آن را بپوشاند، با آب شسته نشود و در برابر زنگ زدگی از طناب محافظت نماید.

برای روغن کاری سیم بکسل بهتر است از روغن صنعتی اس .آ .ای.   ۱۰ تا ۴۰ استفاده شود تا به راحتی به لایه های سیم بکسل نفوذ کند.

برای این کار بهتر است یک پارچه را کمی به روغن مذکور آغشته کرده و بر روی سیم بکسل بکشید .

ولی باید توجه داشت که سیم بکسل نباید بیش از حد چرب شود زیرا که باعث لیزی و سر خوردگی شده و همچنین چربی بیش از حد موجب جذب گرد و غبار بروی سیم و بالارفتن اصطکاک و سایش و خوردگی میشود.

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور چنان اهمیت دارد که توصیه میشود این امر توسط شرکتهای تعمیر کار و نگهدارنده آسانسور در طی بهره برداری انجام شود.

نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور:

آمار نشان می دهد که سیم بکسل های خشک ۸۰% عمر کمتری نسبت به سیم بکسل هایی دارند که روغن کاری شده اند. به دلیل اینکه سیم بکسل های آسانسور به طور مرتب در تماس با فلکه بوده و تحت فشار هستند، بنابراین بازرسی دوره ای از سیم بکسل برای بررسی میزان روغن موجود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سیم بکسل های آسانسور اغلب در هنگام تولید روغن کاری می شوند. با این حال با گذشت زمان ممکن است سیم بکسل رفته رفته روغن خود را از دست بدهد. برای پی بردن به اینکه سیم بکسل نیاز به روغن دارد یا خیر یک آزمایش ساده وجود دارد. می توان یک پارچۀ سفید و تمیز را روی سطح سیم بکسل قرار دهید. چنانچه اثری از روغن بر روی پارچه مشاهده شود نیازی به روغن کاری نیست. اما در غیر اینصورت سیم بکسل می بایست روغن کاری شود.

برای روغن کاری سیم بکسل آسانسور معمولا از یک قلمو استفاده می شود؛ بدین صورت که ابتدا یک قسمت از سطح سیم بکسل را آغشته به روغن سیم بکسل آسانسور میکنیم  توجه کنید که (نسل چهار روغن بکسل شیم اویل یکی از باکیفیت ترین روغن های موجود در دنیا برای سیم بکسل است. ) و سپس با استفاده از قلمو روغن را در امتداد سیم بکسل پخش میکنیم. دقت شود میزان روغن بر روی سیم بکسل نباید به حدی باشد که روغن سرازیر شود. مقدار روغن می بایست به حدی باشد که اثر آن بر روی یک پارچه تمیز قابل مشاهده باشد.

 

سیم بکسل ها در آسانسور در طول روز، ماه و سال به دفعات زیاد کشیده شده و سبب اصطکاک در آن ها می شود که این اصطکاک باعث ایجاد پارگی سیم بکسل ها می شود. بنابراین باید لایه های درونی و هسته ی آن به دقت روغنکاری شود. بعد از اطمینان از روانکاری قسمت داخلی سیم بکسل، لایه های بیرونی آن نیز برای جلوگیری از ساییدگی و زنگ زدگی روغنکاری شود. بهتر است در انتخاب روغن دقت نموده و روغنکاری را به افراد باتجربه سپرد.  با مراجعه به وب سایت shimoil از قیمت روغن سیم بکسل آسانسور انواع روغن های سیم بکسل مطلع خواهید شد.

 

سایر مقالات وب سایت shimoil :

قیمت روغن سیم بکسل آسانسور ، روغن سیم بکسل آسانسور ، نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور

 

 

منتشر شده در تاریخ : 01 آبان 1399