صفحه اصلی » اخبار و مقالات » انواع روغن موتور

روغن سیم بکسل

روغن سیم بکسل باعث افزایش طول عمر و کارایی آن در دراز مدت می‌شود. در بسیاری از صنایع و تجهیزات از جمله در آسانسور، جرثقیل‌ها، پل‌های کابلی و …  استفاده می‌کنند. این وسیله شامل چندین سیم فولادی است که به دور هسته مرکزی پیچیده شده اند. اکثر سیم های سیم بکسل از جنس فولاد ساخته می‌شود اما هسته می‌تواند از جنس فولاد و پلاستیک باشد.

از دو نوع روغن سیم بکسل استفاده می‌شود:

1. یکی برای لایه درونی و هسته آن برای روانکاری و کاهش اصطکاک وقتی طناب فولادی در طول روز، ماه و سال به دفعات زیاد و متعدد کشیده می‌شود و اصطکاک زیاد می‌تواند باعث پارگی آن شود.

2. یکی برای لایه خارجی،برای اینکه از خوردگی و زنگ زدن در برابر هر نوعی از آب و هوایی جلوگیری شود.

روغن سیم بکسل مناسب :

برای روانکاری و جلوگیری از زنگ زدن، خوردگی و پارگی طناب های فولادی استفاده می‌شود. این روغن یک حلال نفتی است که با مالیدن و اسپری کردن مواد آن وارد هسته آن شده و پس از آن تبخیر می‌شود.مواد این روغن‌های روان کننده کل بدنه خارجی طناب فولادی هسته را پوشش داده و به درون آنها هم نفوذ می‌کند تا هم از اصطکاک به دلیل استفاده و کار زیاد و هم از خوردگی به دلیل تاثیر شرایط آب و هوایی بر روی آنها جلوگیری کند.از هر دو نوع روغن برای آن استفاده می‌شود.

اما از آنجایی که بیشتر آن ها ممکن است از داخل و از قسمت هسته به دلیل کار کردن زیاد و اصطکاک دچار خوردگی و پاره شدگی شوند، مهم است که مطمئن شوید که هسته مرکزی آن روغن و روان کننده کافی را دریافت می‌کند. پس از اینکه از روان شدن و روغن کاری شدن هسته مرکزی و قسمت‌های درونی سیم بکسل مطمئن شدید، می‌توانید از آن برای پوشش بیرونی برای جلوگیری از زنگ زدن استفاده کنید.

روغن سیم بکسل نسل چهار شیم اویل بسیار کاربردی و اقتصادی است که در این تورم بازار بهترین راه حل برای جلوگیری از معیوب شدن سیم بکسلهای آسانسورهاست.
از موارد تاثیر گذار بر روی سیم بکسل پس از مصرف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1- عدم ساییدگی سیم بکسل
2- عدم ساییدگی فلکه ها
3- عمر طولانی سیم بکسل ها و فلکه ها
4- عدم سرخوردگی سیم بکسل ها از روی فلکه
5- رفع براده ریزی

 

سایر مقالات وب سایت shimoil :

قیمت روغن سیم بکسل آسانسور ، روغن سیم بکسل آسانسور ، نحوه روغن کاری سیم بکسل آسانسور 

منتشر شده در تاریخ : 08 آبان 1399