صفحه اصلی » اخبار و مقالات » انواع روغن موتور

حلال 402 چیست

حلال 402 یکی از حلال های بدست آمده از وایت اسپریت و جزء حلال های آروماتیک پایین است که با کاربردهای گسترده در صنایع مورد خرید و فروش قرار می گیرد. حلال ۴۰۲ وایت اسپریتی است که حداکثر حاوی ۲۰% ترکیبات آروماتیک است و برای تولید لاستیک و اپوکسی های آلکید چرب ، لاک ها و جلاهای رقیق پایه روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال ها را می توان به طور کلی به دو دسته حلال قطبی و حلال غیر قطبی طبقه بندی کرد. به طور کلی حلال هایی با ثابت دی الکتریک کمتر از ۱۵ غیر قطبی در نظر گرفته می شوند. عموماً  ثابت دی الكتریک یک حلال پیش بینی كننده ای برای توانایی حلال در حل كردن تركیبات یونی رایج ، مانند نمک ها است. حلال ۴۰۲ یک حلال آلی بر پایه نفت است که جزء ترکیبات غیر قطبی دسته بندی می شود و کاربردهای متنوعی دارد.

حلال 402 چیست؟

حلال ۴۰۲ در واقع ترکیبی از مخلوط های آلیفاتیک و آلیسایکلیک است که جزء هیدروکربن های C7 تا C12  کربنه محسوب می شوند.

این ترکیب جزء حلال های آروماتیک پایین تقسیم بندی می شود و شامل ترکیبی از هیدروکربن های پارافینی و آروماتیک هایی با دامنه تقطیر ۲۰۰ تا ۱۴۲ درجه سانتی گراد است. این حلال خورنده نیست و از نظر شیمیایی نیز پایدار است.

این حلال  در سه گرید تولید می شود که هریک کاربردهای مختلفی دارند به عنوان مثال  گرید A در صنعت چاپ و رنگ ، گرید B  در وارنیش ها، الکل ، چاپ پارچه ، واکس خانگی و روکش کف و گرید C در تولید حلال های روان کاری از سطح فلزات و اسپری های تمیز کننده و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای حلال 402 :

این ترکیب به عنوان حلال استخراج، حلال پاک کننده، حلال در آئروسل ها، رنگ ها، حلال لاستيک و رزين ، نگه دارنده های چوب، جلا دهنده و وارنیش ها، مركب چاپ،  به عنوان حلال در صنايع شيميایی و آرايشی ، غذايی ، چسب ها و چسب های نواری و آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده برای پاک کردن لکه ها، روغن و گریس موجود بر سطوح فلزی مورد استفاده قرار می گیرد فقط توجه داشته باشید که پیش از استفاده از حلال 402 بر روی سطوح ابتدا آنرا تمیز کنید تا هیچگونه گرد و غباری روی سطح باقی نماند . برای ایمنی بیشتر از دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید. سپس مقداری از حلال را درون ظرفی ریخته و پس از آغشته کردن پارچه ای تمیز آنرا بر روی سطوح فلزی بکشید.

با مراجعه به محصولات شیم اویل از قیمت حلال 402 مطلع خواهید شد یا میتوانید با شماره 02144987939 تماس حاصل فرمایید. حلال 402 مناسب را با شیم اویل تجربه نمایید.

سایر مقالات وب سایت shimoil :
منتشر شده در تاریخ : 10 آذر 1399